Postitatud

Autodesse investeerimine: pidev hooldamine, aga tõeline eripära portfellis

Autodesse investeerimine: pidev hooldamine, aga tõeline eripära portfellis

Taasesitusele tuleb Investeerimisfestival 2024 suursündmusel peetud vestlus, kus autoajakirjanik Tõnu Korrol, Silberauto juhatuse liige Margus Juhkam ja investeerimisstrateeg Peeter Koppel arutlevad selle üle, kas ning millistel tingimustel võib autodesse investeerimine osutuda mõistlikuks ja tulusaks. Vestluses käsitletakse auto kui varaklassi eripärasid, riske ja hooldusvajadusi, aga ka seda, millised mudelid võivad ajas väärtust kasvatada ning kellele sedalaadi investeering tegelikult sobib.

Järgneb kokkuvõte Tõnu Korrolli, Margus Juhkani ja Peeter Koppeli esinemisest, mille on kirja pannud Andre Anni.

Kuigi välja võib tuua kahte äärmust, sobib autodesse investeerimine eelkõige neile, kellel on juba kaetud kõik muud varaklassid ja kes omavad piisavalt likviidsust, leiti investeerimisfestivalil toimunud arutelus.

Autodesse raha panemisel on olnud alatasa üleval küsimus, kas tegemist on siiski vaid tarbeesemega või on seda võimalik käsitleda ikkagi täiesti tulusa investeeringuna.

Investeerimisfestivalil arutleti, kuivõrd võiks olla autodesse investeerimine üldse mõistlik ning milliseid riske ja keerukusi sedalaadi investeering endaga kaasa toob. Tõstatati küsimusi, mille üle mõtlevad ühtaegu nii kogenud kui ka algajad investorid, kes soovivad lisada oma portfelli midagi eripärast ja põnevat.

Tehnoloogilise mõtte tipptase

Autoentusiast ja investeerimisstrateeg Peeter Koppel avas oma suhet autodega, mis seisneb eeskätt selles, et talle meeldib nendega sõita.

“Mulle meeldib näiteks auto disain ja see emotsioon. Mulle meeldib mõningate autode ajalugu, lihtsalt sellepärast, et sinna kontsentreerub inimese tehnoloogilise mõtte tipptase,” lisas Koppel.

Koppel tõi välja kaks peamist võimalust, kuidas autodesse investeerimist käsitleda. “Esimene äärmus on see, et autodesse investeerimine on väga selgelt arusaadav ja mõistlik tegevus nii-öelda alternatiivse varaklassina juhul, kui kõik muud varad, kuhu investeerida, on juba olemas,“ ütles ta.

”Teine võimalus on see, et kui ressursid on piiratud ja ülejäänud investeerimistegevus on näiteks liiga keeruline või ei ole selle ala spetsialist, siis fokuseeritakse ennast ainult autode kollektsioneerimisele,” jätkas Koppel.

Margus Juhkam Silberautost nõustus Koppeliga, lisades: “Investeering kui selline eeldab mingisuguse turu olemasolu. Auto ei ole selles mõttes teistsugune. Kogu küsimus on ajastamises: mis hetkel sa ostad? See eeldab päris tõsiselt teemas sees olemist. Kui jälgid iga päev aktsiaturgu, siis autoturul on see ajaline mõõdik hoopis midagi muud ehk seal kiiret tootlust ei ole.”

Keerukus ja riskid

Juhkam toonitas, et et auto eeldab pidevat hooldamist ja jooksvate kulude arvestamist. “Auto investeeringuna ei ole riskivaba. Sa pead pidevalt oma investeeringutega tegelema, hoidma, hooldama, kindlustama, kõiki muid asju tegema, nii et jooksev kulu on peal,” märkis ta.

Autoajakirjanik Tõnu Korrol lisas, et autodega tegelemine on palju keerulisem kui aktsiatega: “Autodega on jändamist palju rohkem. Ajaaken on palju pikem ja kitsaskohti võib ette tulla palju,” ütles ta.

Millised autod on head investeeringud?

Vestluse käigus arutleti ka konkreetsete autode üle, mis võiksid olla head investeeringud. Peeter Koppel tõi esile kolm peamist kriteeriumi, mille järgi autot valida: haruldus, erilisus ja originaalsus. “Kui auto on haruldane, eriline ja originaalsena hästi säilinud, on sellel suurem tõenäosus ajas väärtust kasvatada,” selgitas ta.

Juhkam lisas, et auto ajastus on samuti oluline. “Kui Lamborghini laseb välja eriseeria, mida toodetakse vaid sada autot, siis need müüakse ilmselt ühe tunniga ära ja järgmisel päeval maksab see auto juba 10 protsenti rohkem,” tõi ta näite.

Koppel loetles autosid, mis võiksid tema arvates olla head investeeringud: “MG, korralikus seisus BMW E39 M5 ja Alpina on head näited. Nende hinnad tõenäoliselt allapoole ei lähe,” märkis ta.

Omaette küsimus tõusetus elektriautodesse investeerimisest. Küsimusele, kas sisepõlemismootorite võidukäik on lõppemas, vastas Koppel: “Sisepõlemismootorid elavad oluliselt kauem, kui praegu arvatakse. Nad võivad olla küll hübriidkujul, aga igal juhul ei kao nad nii kiiresti.”

Sobib teatud seltskonnale

Eksperdid leidsid arutelus, et autodesse investeerimine sobib eriti just ühele seltskonnale. “Kui sul on kõik muud investeeritavad varad kaetud ja likviidsust üle, siis võib autodesse investeerimine olla hea alternatiivne komponent,” sõnas Koppel.

Juhkam lisas, et autodesse investeerimine eeldab sügavat huvi ja põhjalikku teadmistepagasit: “See eeldab, et oled sügaval teemas sees ja tead, millal ja milliseid autosid osta.”

Kõik kolm nõustusid, et autodesse investeerimine võib olla põnev ja tasuv, kuid eeldab põhjalikku eeltööd ja pidevat hooldust.

Fotode autor Stella-Kaisa Kanemägi.

Investeerimisfestival 2025

  • Tänavu üheteistkümnendat korda toimuvat investeerimisfestivali korraldab Investor Toomase Investeerimisklubi.
  • Toimub 11.–13. juulil Järvamaal Toosikannu puhkekeskuses.
  • Toob kokku ligikaudu 2000 investeerimishuvilist ja on sellega Baltikumi kõigi aegade suurim investeerimisüritus vabas õhus.
  • Esineb enam kui 50 oma ala tippu: Carol Wildermuth, Daniel Wildermuth, Ain Hanschmidt, Johan Javeus, Mikk Orglaan, Vesa Puttonen, Kristen Michal, Joakim Saario, Kätriin Helena Huttunen, Nelli Janson, Riin Mäesalu, Taavi Ilves jpt.
  • Investeerimisfestivali aitavad korraldada: LHV, SEB, Enefit Green, Lightyear, airBaltic, Nasdaq Tallinn, Eleving, Merit Tarkvara, Harju Elekter, Veho, Valge Klaar, Coolbet, Tallinna Vesi, Trigon Asset Management, Iute, Õhtuleht, Storent, Ivo Nikkolo, Inbank, A.Le Coq, Aura, CoinsPaid, Elisa jpt.

🎉Investeerimisfestival 2025 ESINEJAD, PROGRAMM ja PILETID👉 https://investeerimisfestival.ee/

 

Investor Toomase konverentsi korraldajad

Investeerimisklubi ja Investor Toomas

Lisaks

Telli teavitus uutest postitustest
Loading
Teadlike investorite kogukond