Postitatud

Miljardi dollari küsimus – Timo Rein

Timo Rein: elukaaslase toeta oleks ükssarvik sündimata jäänud

Taasesitamisel on suursündmusel InvesteerimisFestival 2021 toimunud suur vestlus Timo Reiniga teemal “Miljardi dollari küsimus”.

Pipedrive’i endine juht ja kaasasutaja Timo Rein rääkis Investeerimisfestivalil, kuidas kasvas iduettevõttest ükssarvik. Ta tõdes sealjuures, et miljardifirma oleks poolel teel kokku kukkunud, kui asutajate elukaaslased poleks mehi piisavalt toetanud.

Timo on müügijuhtimise tarkvara Pipedrive kaasasutaja ning juhtis 10 aastat ka ettevõtte tegevust. Timol on rohkem kui 15 aastat kogemust müügi ning tarkvara-ettevõtluse alal. Tema müügikogemus sai alguse USAs raamatuid müües. Enne Pipedrive’i korraldas Timo müügikoolitusi terves Baltikumis. Just müügikoolitajana saigi ta inspiratsiooni luua tarkvara, mis aitaks müügiinimestel oma tööd paremini teha ja organiseerida.

Pipedrive on Eesti viies ükssarvik, kelle müügitarkvara kasutab üle 95 000 kliendi enam kui 150 riigis. Timo Rein nentis, et eeskuju on olulisim asi, mida Pipedrive praegu Eesti iduettevõtetele annab. “Meie jaoks oli alguseaegadel Skype see, kes tihnikusse tee raius ja tekitas tunde, et kõik on võimalik. Neid, kelle suunas vaadata, on algusjärgus ettevõtetel vaja hästi palju. Ka Pipedrive on nüüd samal positsioonil,” rääkis Rein.

Sellest ja paljust muust saad kuulda ja vaadata lähemalt juba podcastis või videos. Intervjuu viis läbi Superangel riskikapitalifondi ettevõtete arendamise juht Kalev Kaarna.

Järgneb Äripäeva lugu toimunud esinemisest, mille on kirja pannud Anu Lill. Esimesena ilmus artikkel Äripäevas 4. juulil, 2021.

Kodune tugi oli kriitilise tähtsusega

Pipedrive’i edu taga on mitu komponenti. Esiteks oli iduettevõtte meeskond koos töötanud ja ka koos läbi kukkunud. See aitas meeskonna liikmete rollid paika seada. Asutajate elukaaslased olid samal ajal väga tugevad ja pidasid vastu halvad ajad, kui firma eksisteerimine seisis noateral. Reinu sõnul oleks ettevõte lagunenud, kui kodust poleks asutajatel tuge olnud.

Teiseks valiti töötajad läbi mitme sõela ja intervjuusid oli vahel koguni seitse. Ettevõtte tahtis töötajaid, kes oleksid väga iseseisvad, kuid samas ei tekitaks meeskonnas asjatuid pingeid. ”Tahtsime parimaid inimesi leida ja meile tundus lihtsam see, et inimestel on nii palju ühisosa, et keegi ei keskendu inimestevaheliste probleemide tekitamisele, vaid koostööle,“ selgitas Rein.

Timo Rein tõi ka esile, et algusest peale fokusseeriti väga väärtusliku toote ja ettevõtte loomisele. Toode pidi olema globaalselt skaleeritav. See tähendas, et tarkvara tuli kohe alguses mitu korda ümber teha. See nõudis Reinu sõnul palju kannatlikkust.

2010. aastal, kui Pipedrive oli paar aastat tegutsenud ja majandus hakkas ülespoole tüürima, oli turg ühtäkki kliendihaldustarkvarasid täis. Rein meenutas aega, mil mindi San Franciscosse ja sealsed potentsiaalsed investorid küsisid, et miks üldse tuldi. Turg oli ju juba täis.

“Tollel hetkel olime omal nahal nii palju igapäevast müügivalu kogenud, et teadsime, mis olid olemasolevate müügitöötajate tööriistade hädad. Sellises valus ujudes tekkis meil selge pilt, mida on vaja teha. Me polnud mõelnudki, et turg on täis, nägime lõhesid. Müügimeeste töö mõõtmiseks ja nende lihtsaks kõrvaldamiseks olid senised tarkvarad head. Aga müügimehel endal korralikku tööriista polnud,” rääkis Rein.

Rahale peab oskama “ei” öelda

Pipedrive´i endise juhi sõnul ei võetud raha vastu igalt investorilt. Kui pakkumisega kaasnesid ettevõtte asutajate jaoks sobimatud tingimused, siis loobuti. “Tähtis oli see, et meie tootega oleks võimalik saavutada oma turul seda, mida meie tahame, kuid seetõttu jäi palju käivet alguses saavutamata,” selgitas ta.

Üks tähtsamaid asju ettevõtte arengus oli klienditeenindus, sest see andis olulist sisendit nii tootearendusele kui ka turundusele. Ka asutajad ise vastasid regulaarselt klientide kõnedele, et saada klienditunnetus. Sealt selgus, mis on takistused klientide silmis.

“See oli üheaegselt nii jube vajalik kui jube õudne. Viisime poolvalmis toote turule ja loomulikult said kliendid sellest aru. Mured selgusid aga kiiresti ja tulekahjud said kustutatud. Hea oli see, et saime lõppkasutajatelt üle kogu maailma kogu aeg tagasisidet ning hoidsime klienditeeninduse väga heal tasemel. Väärtustasime probleemide lahendamist,” avaldas Rein firma edu saladuse.

Ettevõtte tegijad ei häbenenud ka abi küsida. Reinu sõnul on edasipürgivatel ettevõtetel hästi tähtis hoida kõrvad lahti ja küsida küsimusi. Nii saadakse vastuseid ka sellistele küsimustele veel ei ole osatud isegi esitada.
“Olime viis kuud tööd teinud, meil oli 80 klienti ja küsisime investoritelt, et kui läheme inkubaatorisse, siis mis kasu me saame. Nad ütlesid, et kui meil on viie kuuga ligi 100 klienti, siis järgmine küsimus on see, kuidas saada 100 klienti ühe kuuga ja sealt edasi juba ühe päevaga,” rääkis Rein.

Töö kõrvalt võib oma asja ajada

Pipedrive’s võib inimene töö kõrvalt arendada oma isiklikku iduettevõtet. Samas pole Reinu sõnul otseselt keegi neid selleks suunanud, ega julgustanud.

“Me pole käinud kontorit mööda ringi ega küsinud, kas te mujal tahate töötada. Proovisime võtta tööle selliseid inimesi, kes ise mõtleksid, mitte selliseid, kellele peab ütlema, mida teha tuleb. Lasime neil kujundada seda nägemust, mida nad tahtsid ellu viia. Eks mitmed neist nägid ühel hetkel võimalusi ka mujal,” selgitas Rein.

Rein tõi esile, et Pipedrive´is on ka hooliv firmakultuur, kus ei lasta töötajatel läbi põleda. Töötajatele on abiks kolm nõustajat, kes aitavad prioriteedid elus paika saada.

Kellest võiks saada ükssarvik?

Reinu sõnul vaatavad investorid asjadele teise pilguga. Kui otsitakse potentsiaalikat iduettevõtet, siis tuleb tema sõnul esimese asjana aru saada, kas ärimudel toimib.

“Väga algusjärgus ettevõtte puhul on ülioluline roll meeskonnal ja inimestel. Kui nad tugevat tunnet ei tekita, siis ma edasi ei vaata. Äriidee võib olla kuldne, aga tuleb leida üles inimesed, kes on tegelikult võimelised seda ellu viima. Seal mängib oma rolli inimlikkus ja ka keemia. Edasi tuleb vaadata, kas see paeluks suurt turgu ja kui palju raha sinna sisse läheb,” selgitas Rein.

InvesteerimisFestival 2021

  • Tänavu seitsmendat korda toimunud InvesteerimisFestivali korraldab Investeerimisklubi koostöös Äripäeva loodud investor Toomasega.
  • Toimus 2.–4. juulil Harjumaal Padisel.
  • Tõi kokku enam kui 1000 investeerimishuvilist ja on sellega Eesti kõigi aegade suurim investeerimisüritus vabas õhus.
  • Esines ligi 45 oma ala tippu: Timo Rein, Vishen Lakhiani, Peep Vain, Ornella Jõgi, Andres Viisemann, Kaja Kallas, Urmas Sõõrumaa jpt.
  • InvesteerimisFestivali aitasid korraldada: LHV, EstateGuru, Redgate Capital, Baltic Horizon, Nasdaq Tallinna börs, Mercedes-Benz Eesti, Funderbeam, Tavid, Tallinna Vesi, Õhtuleht jpt.

Festivali korraldajad

Investeerimisklubi ja Investor Toomas

Lisaks

NB! Kõiki toodud platvorme/tooteid kasutavad Investeerimisklubi eestvedajad ka ise aktiivselt.

Telli teavitus uutest postitustest
Loading
Teadlike investorite kogukond
Investeerimisklubi Exceli tööriistad
[products columns=”3″ orderby=”title” order=”ASC” ids=”6064, 2381, 10912″]